درحال بارگذاری...

آفت زنجره مو

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

آفت زنجره مو


آفت زنجره مو

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


یکی از آفات اصلی تاکستان های ایران است.این آفت در تمام مناطق زیر کشت مو فعالیت دارد.این آفت غالباً در مناطق معتدل گرم تا گرمسیری سکونت دارند .

سسرگ یا زنجره حاصل تخم ریزی جیرجیرک است که 4 سال با تغذیه از ریشه خاک که مانع شاخ و برگ زدن بوته و به اصطلاح محلی موجب خواب رفتن بوته می شود و عملاً بوته تا 2 سال بازده نخواهد داشت.

بوته های آلوده از نظر شکل ظاهری علائمی نظیر الودگی به فیلو کسرا نشان می دهند ،بدین ترتیب برگها زرد می شوند ،رشد شاخه های جوان خیلی کند می شود ویا به کلی متوقف می شود.  

"کنترل و مبارزه"

کنترل غیرشیمیایی : بهترین و موثرترین راه مبارزه با این آفت قطع و نابود کردن شاخه های تخم ریزی شده در زمان تخم ریزی (شهریور تا مهر) است.

مبارزه با سموم شیمیایی: سمپاشی میتواند در سه مرحله پای بوته ها مو علیه پوره های درون خاک،سم پاشی سطح خاک هنگام خروج پوره ها و سم پاشی علیه زنجره های بالغ صورت بگیرد.

"پهپادکشاورزی سیرنگ" با سرعت عملیاتی بسیار بالا و پاشش یکنواخت سم این کار را به راحتی انجام می دهد.

 


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


زنجره مو تاکستان سسرگ افت پهپاد کشاورزی سمپاشی

این مطالب را هم بخوانید!

اهمیت گرده افشانی در باغ ها و...

گرده افشانی عملی است که طی آن دانه‌ های گرده که معادل اسپرم در جانوران هستند، به سلول های تخمک رسیده و در نهایت با آنها لقاح می کند. در نتیجه لقاح بین دانه گرده و سلول تخمک، سلول‌های تخم ایجاد شده و این سلول آغازگر نسل آتی گیاه است. سلول تخم با تقسیمات سلولی متعدد و تمایز هایی که در داخل خود دارد، د...

ادامه مطلب »

ارتباط بین تکنولوژی‌های جدید پ...

کاربردهای زیرزمینی آبی، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های جغرافیایی جهان هستند و از اهمیت بسزایی برخوردارند. از جمله این کاربردها می‌توان به چاه‌های نفت و گاز، خطوط لوله، تحقیقات علمی زیرزمینی، حفاری‌های آب زیرزمینی و کنترل زیرساخت‌های زیرزمینی اشاره کرد. این زمینه‌ها نیازمند بهبود نظارت و افزایش کارایی هس...

ادامه مطلب »

پتانسیل کشاورزی دقیق

آیا میدانید نقش کشاورزی دقیق چیست؟ آیا میدانید مصرف مواد شیمیایی با کمک تکنولوژی های هوشمند چگونه است؟ نتیجه گیری: در نتیجه، کشاورزی دقیق و استفاده از تکنولوژی های هوشمند در صنعت کشاورزی می تواند بهره وری بیشتری در تولید محصولات کشاورزی و کاهش هدررفت منابع و مواد شیمیایی داشته باشد. این روش می...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116